Powered by Blogger.
RSS

Islamic Widget

Tuesday, November 9, 2010

SELAYAKNYA AKU MENCINTAIMU 1

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....


         Tiada ungkapan yg selayaknya ana katakan melainkan rasa syukur kpd ALLAH SWT kerana memilih hati ini untuk berkongsi sedikit ilmu, entah lah knpa hati ini tiba2 t'detik ingin menulis... kekadang ana tnye pd dri ana sndri.. "dah bermanfaat ker ilmu yg ada di dada nie??.. ana sndri sukar untk menjawabnya.. ermm... mgkin dgn adanya blog ini ana dpt merintis jalan2 dakwah yg ingin ana kecapi... moga redha ALLAH menjadi penyuluh buat diri ana utk trus menggerakkan kaki ini kehadapan sehingga langkah ini dihentikan.......
       Pernahkah kita terfikir, apa sbnrnya tujuan hidup kita ini?? ana mengajak hati ini dan hati shbt2 sekalian untk sma2  muhasabah diri. Jika kita ambil sdikit masa untk merenung dan memerhati perjalan hidup kita,sdh pasti kita melihat ruang dan peluang yg terlalu bnyk ALLAH berikan. ALLAH masih bg kita ruang untk bertaubat,nyawa kita masih dipanjangkan hingga ke hari ini.
        Pernahkah kita bayangkan, sekiranya nikmat hidup berakhir semalam?... bagaimana agaknya keadaan kita semalam? adakah kita berada dlm keadaan kita beriman? bagaimana agaknya pengakhiran hidup kita?. Segala puji bg ALLAH yg msh beri kita kesempatan untk sama2 muhasabah diri ke arah yg lbh baik. Oleh itu selayaknya hati kita mendamba cinta ALLAH, jgn smpai pengakhiran hidup kita tanpa ada rasa cinta kpd ALLAH.. Dengan mencintai ALLAH, pasti membuahkan cinta yg lain.. Ana teringat dgn satu kata2 yg mengatakan " Tanda cinta kpd ALLAH adlh dgn bnyk mengingatiNYA, kerana tidaklah engkau menyukai sesuatu kecuali engkau akan bnyk mengingatinya". 
          Mmg benar ungkapan itu, ana sendiri pernah merasainya.... tp amat malang bila perasaan itu hadir bukan pada tempatnya,....ana cukup sedih bila kita sandarkan cinta kita scra total bukan pada ALLAH.. kita lupa dgn nikmat2 yg ALLAH tlh berikan. Kita lalai dlm melaksanakan tuntutanNYA sbg seorng hamba. Kita leka dgn Malaikat Izrail yg senantiasa dtg berkunjung.... Moga ALLAH mengampuni dosa2 kita yg telah lalu, dan belum terlambat untk kita muhasabah diri dan merenung kembali setiap dosa yg kita lakukan dan nikmat yg ALLAH beri, adakah setimpal dgn amal yg telah kita kerjakan..
         Ingatlah sahabat2 sekalian, amal yg kita lakukan tdk cukup untk kita meraih SYURGA ALLAH melainkan ALLAH sertakan rahmat dan cintaNYA... selayaknya kita mencintaiNYA....



No comments:

Post a Comment