Powered by Blogger.
RSS

Islamic Widget

Tuesday, February 8, 2011

Hati ini Berasa Takut....

        Salam'alaik.. Alhamdhulillah, segala puji hanya bagi Allah yang masih memberi nikmat2 kehidupan secara percuma ini.. selayaknya kita sebagai hamba yang kerdil memanjatkan rasa syukur kerana hingga ke hari ini kita dapat merasai dan menikmati segala nikmat yang Allah beri. Selawat dan salam keatas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW, juga kepada keluarga Baginda, sahabat2 Baginda serta pejuang2 islam yang masih bertebaran di atas muka bumi Allah ini demi menegakkan Din ALLAH SWT...
         Saudara-saudara yang yang dirahmati ALLAH, bagaimana keadaan dunia hari ini? dunia hari ini penuh dengan pergolakan yang tidak pernah putus... setiap hari ramai nyawa yang terkorban, setiap hari, ramai anak-anak kecil yang kehilangan ibu bapa, setiap hari juga islam semakin ditindas.... di mana keberadaan kita hari ini?? adakah kita merasai kesengsaraan dan ketakutan seperti saudara-saudara kita di luar sana?. Baru- baru ini, pergolakan MESIR pula yang berlaku, di mana rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap pemimpinnya. Sedih melihat negara-negara islam yang berada dalam keadaan kekacauan.. Di mana keteladanan seorang pemimpin itu? tidakkah mereka takut dengan ayat-ayat al Quran yang banyak menceritakan tentang kepimpinan?
   Allah berfirman dalam surah as-Saff ayat 2-3 yang bermaksud:


"wahai orang-orang yang beriman! mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? (itu) sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa yang tidak kamu kerjakan."


              Hati saya berasa gentar dan takut setiap kali membaca ayat ini. Saya takut keberadaan saya dalam badan pimpinan ini. Takut kalau-kalau perkataan yang selama ini dilontarkan, namun tidak dikerjakan. Saya takut, termasuk dalam kalangan orang yang dibenci oleh Allah SWT. Sahabat-sahabat di luar sana yang terlibat dalam badan pimpinan, sama ada pimpinan besar atau kecil, cuba kita renung seketika kalamullah itu, apalah erti hidup kita jika kita termasuk orang-orang yang dibenci Allah.. Layakkah kita digelar pemimpin jika apa yang selama ini kita perkatakan tapi sedikitpun tiada usaha untuk melaksanakannya.

No comments:

Post a Comment