Powered by Blogger.
RSS

Islamic Widget

Tuesday, December 14, 2010

AKU MEMAMG PENYIBUK!!!!!!


Tak ada keja lain ka?? penyibuk jew.... nak dating pun xblh.... ini salah, itu pun salah.... sekarang bukan zaman kuno lah... kami dah besar..... tahu bawa diri... xperlu sibuklah..!!

Astaghfirullah al'azim.... kalau lah mak bapa kamu mendengar apa yang kamu ucapkan ini, sdh pasti mereka sedih...

Wahai adik2 yang abg sayangi... mmg benar apa yang kamu katakan.... abg dan sahabat2 yang lain adalah penyibuk.... kalau blh setiap hari nak tahu apa yang kamu lakukan......

Abg masih ingat lagi setiap pesanan mak bapa kamu...ada yg berpesan dari rumah lg coz xdpt join pergi ke airport, dan ada yang sempat berpesan sebelum kamu masuk ke balai berlepas... "Nak tolong tgok2kan anak makcik di sana nnt...."
"Nak..... kau tolong jaga dia.... dia tiada saudara mara di sana"..... hmpir semua mak bapa kamu pesan benda yang sama...... ...adik2...... kami mmg penyibuk......

Kehadiran abg dan sahabat2 yang lain mengganggu kehidupan kamu, menyekat pergerakan kamu, membatasi jarak perjalanan kamu.... tp ingatlah adik2 sekalian.... bila kamu dah betul2 memahami makna tanggungjawab, kamu pasti merasakan apa yang kami rasa... dan abg yakin ada di antara kamu yg akan mengalirkan air mata....

wahai adik2 yg dikasihi, cuba fikir.. bukak minda tue... knapa kami lakukan semua ini?? knapa kami hbskan masa hnya untuk jaga kebajikan kamu?? knapa kami bertungkus lumus menyelesaikan setiap masalah yang kamu hadapi?? knapa??? dan knapa?? cuba tnya diri adik2 sndri.... knapa abg2 tue sibuk dgn hal kami???

Abg nak tnya adik2..... apa harapan mak bapa bila kamu dapat tawaran bljr jauh dari mereka?? apa pesanan mereka?? sanggupkah adik2 meratap wajah mereka yg dalam kesedihan?? kalau adik2 tnya abg....... abg akan jawab, abg xsanggup melihat pipi mereka dibasahi oleh tangisan kekecewaan.... abg xsanggup...

Abg dgn sahabat2 yg lain xkesah kalau adik2 nak terus mengatakan kami ni penyibuk.. "BUSY BODY"!! or yg sama waktu dengannya.... tp satu perkara abg nak ingatkan adik2.... redha Allah itu terletak pd redha mak bapa.... aku musafir iman...

3 comments:

fatimaselamat said...

cayyalah c pakcik mail.haha
weh memanglah adik2 begitu.dulu kita pun jahil2 jugakkan.hehe so kita perlu jugak faham situasi dorang.ingin ajak dorang kepada kebaikan kita perlu mengikut rentak mereka dulu.hehe sekadar pendapat tambahan. :)

perindu syurga said...

Sekadar sedikit penambahan :

Alhamdulillah..krn Allah tlh memberikan anta amanah y terbaik n sesuai u anta...mmg susah nak tarik mad'u y berlatarkan latarbelakang y berbeza...tp ana yakin anta mampu hadapinya dgn ikut rentak mereka tp dlm ms y sama anta juga perlu kuasai mereka u ikut rentak anta skali...proses ni mgmbil masa y lama tp yakin lh usaha n doa serta tawakkal adlh y terbaik...smoga Allah bersama anta n adik2 y bakal jd mad'u anta...:)

setiap usaha y dilakukan, awalkan dgn doa, semasa melakukannya jugak titipkn doa, bahkan akhirkannya jugak dgn doa....amin Ya Rabb...

aku musafir iman said...

Alhamdhulillah.. insyaAllah.. terima kasih nasihatnya... moga Allah kuatkan hati...

Post a Comment