Powered by Blogger.
RSS

Islamic Widget

Saturday, April 16, 2011

Di Sini Ku temukan Hatiku....

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


         "ALLAH tidak akan ubah nasib sesuatu kaum itu, sehingga mereka yang mengubah apa yang ada dalam diri mereka"


           Hampir setiap hari saya teringat akan ayat Allah ini... entahlah, mungkin perasaan ini terlalu sensitif bila mendengar perkataan "BERUBAH"... mungkin juga hati ini yang dulunya terlalu keras dan kotor yang membuatkan diri ini terlalu sukar untuk berubah.... dan mungkin juga persekitaran kehidupan yang lampau menjadi tembok penghalang untuk diri ini keluar dari kepompong kejahilan dan menyebabkan diri ini tidak dapat merasai kehadiran cahaya perubahan.. Namun hati ini sentiasa bermonolog.... SAMPAI BILA?? sampai bila nak biarkan diri ini dirantai oleh kejahilan?
           Bila saya ingat kembali masa silam, bibir ini seakan-akan nak tersenyum, tapi dalam masa yang sama kelopak mata cuba menahan lelehan air mata... bibir nak tersenyum bila mengenangkan kejahilan diri ini, sedangkan air mata cuba untuk melepasi kelopak mata kerana perbuatan dosa.. Alhamdhulillah, Allah mempertemukan saya dengan tempat ini, Allah memberi ruang dan peluang kepada saya untuk merasai nikmatnya berada di tempat ini.. dan di tempat inilah saya temukan hati saya yang sebenar.... dan ditempat ini jugalah saya banyak belajar erti kehidupan sebagai seorang hamba dan khalifah...

KTD??? ya!! tempat inilah yang saya maksudkan.. KOLEJ TEKNOLOGI DARULNAIM.. mungkin ada dikalangan sahabat-sahabat, adik-adik dan sesiapa pun yang kenal dengan KTD tidak bersetuju dengan saya. Mungkin raut wajah ini boleh menyembunyikan apa yang ada pada KTD... tapi hati ini sedikit pun tidak dapat menyembunyikan apa yang tersirat, hinggakan saya begitu yakin dengan matlamat dan perjuangan KTD. Tidak ada apa pun yang saya boleh banggakan dengan KTD, kalau nak cerita pasal kemudahan yang ada di KTD, ianya sama sahaja dengan intitusi lain, pasal pembelajaran kuliah?? juga sama dengan IPT yang lain.. Melainkan matlamat dan keyakinan dalam membina insan yang cemerlang DUNIA dan AKHIRAT... Matlamat inilah yang membezakan KTD dengan IPT lain yang ada... . maaf, kalau coretan ini membuat hati pembaca rasa tidak bersetuju... tapi inilah hakikat yang nak dilontarkan oleh hati ini, hati yang sentiasa mencari perubahan hidup ke arah yang lebih baik- Aku Musafir Iman....

No comments:

Post a Comment